به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نتانیاهو با یک سیگنال روشن پایان جنگ در غزه، ایالات متحده را ترک کرد.

نتانیاهو و بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال در گزارشی به پیامدهای سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا پرداخت و نوشت: سفر بنیامین نتانیاهو به ایالات متحده و سخنرانی او در کنگره، برای تقویت وجهه نخست وزیر اسرائیل و جلب حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جنگ (رژیم) اسرائیل علیه حماس بود.

سخنرانی نتانیاهو در دفاع از جنگ اسرائیل در کنگره تا حدودی نگرانی بسیاری از اسرائیلی‌ها را از موضع واشنگتن در قبال تل‌آویو را کاهش داد. با این حال، نخست وزیر اسرائیل پیام روشنی از سران احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه دریافت کرد و آن این بود که «جنگ را متوقف کنید.»

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با نتانیاهو گفت: بیایید توافقی انجام دهیم تا بتوانیم به آتش‌بس دست یابیم و جنگ را پایان دهیم. ترامپ همچنین در گفت‌وگو با فاکس نیوز خواستار توقف درگیری‌ها شد. او گفت: من از او می‌خواهم که جنگ را پایان داده و این کار را سریع انجام دهد.

در حالی که سفر نتانیاهو نشان داد که اسرائیل همچنان حمایت واشنگتن را دارد، اما نشان داد هر دو حزب در مورد پایان جنگ غزه بی صبر هستند. همانطور که وال استریت ژورنال خاطرنشان می‌کند، نتانیاهو اکنون با یک چندراهی مواجه است که آیا با حماس معامله کند، یا خطر سقوط کابینه ائتلافی شکننده خود را به جان بخرد، یا به اقدام نظامی ادامه دهد، که حتی نزدیک‌ترین متحدان خارجی او نیز با آن مخالف هستند.

کد خبر 869670
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha